Powrót do Copywriting i publicystyka

Cennik tekstów 2019

Uwaga! Przyjmuję tylko wybrane zlecenia.

Oferuję Państwu profesjonalne usługi w zakresie publicystyki kulturalnej i copywritingu.

Przykłady:

  • wstęp, posłowie, biogram,
  • felieton, recenzja,
  • artykuł informacyjny/poradnikowy.

 

Uwaga! NIE piszę prac dyplomowych (semestralnych itp.) – etyka zawodowa (przestrzeganie Ustawy o prawach autorskich) jest dla mnie sprawą niezwykłej wagi.

Z reguły nie prowadzę cudzych fanpage’ów ani blogów. Nie piszę precli.

Cena tekstu uwzględnia zarówno moje doświadczenie (zob. portfolio), jak i  wysoką jakość merytoryczną tekstów, na którą składają się:

  • inwencja w zakresie szukania tematów,
  • czas poświęcony na szukanie materiałów źródłowych,
  • czas poświęcony na czytanie materiałów (dostarczonych przez zleceniodawcę lub pozyskanych samodzielnie),
  • tłumaczenie materiałów anglojęzycznych,
  • napisanie autorskiego artykułu o wysokiej jakości merytorycznej,
  • techniki retoryczne stosowane w dziennikarstwie,
  • techniki perswazyjne stosowane w marketingu,
  • poprawność językowa tekstu (dbałość o ortografię, interpunkcję, gramatykę, stylistykę itd.).

 

Cennik netto:

  • w zależności od branży i poziomu trudności: od 100 zł netto za 1800 znaków ze spacjami.

 

Forma rozliczenia: pracuję zdalnie jako freelancer (umowa o dzieło lub faktura VAT), choć jestem otwarta na inne propozycje współpracy. W przypadku rachunku do umowy o dzieło do podanych cen należy doliczyć podatek dochodowy w wysokości 18%. W przypadku faktury do ceny doliczam 23% VAT.

 

Informacja na temat praw autorskich do tekstów

UWAGA! Z reguły udzielam wyłącznej licencji na wykorzystanie tekstów przez danego klienta.
Nigdy nie sprzedaję tego samego tekstu innemu klientowi, ale zachowuję prawo do ewentualnego późniejszego wykorzystania (lub przetworzenia) go na własne potrzeby, np. w swojej książce lub na blogu.

Zbycie autorskich praw majątkowych do tekstu następuje wyłącznie w przypadku stosownego zapisu w umowie (za zgodą obu stron).
Jeśli umowy nie podpisano (lub brak jest stosownego zapisu w umowie) pełne prawa do rozporządzania tekstem (jako autorskim dziełem) należą do jego autora (copyright) zgodnie z Ustawą o prawach autorskich i prawach pokrewnych.

Niezależnie od tego przy autorze tekstu dożywotnio pozostają niezbywalne autorskie prawa osobiste, czyli po prostu autorstwo utworu (zgodnie z Ustawą o prawie autorskim), dlatego zleceniodawca jest zawsze zobowiązany do tego, aby podpisać tekst moim nazwiskiem (chyba że obie strony uzgodnią, że tekst będzie anonimowy). Na plagiaty z oczywistych względów nie zezwalam (etyka zawodowa).